گفتاردرمانی آنلاین و 4 ویژگی منحصر به فرد آن

گفتار درمانی آنلاین تبریز

گفتاردرمانی آنلاین و گفتار درمانی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی هزاران کودک و بزرگسال است که با مشکلات گفتاری و ارتباطی زندگی می کنند. بین 5 تا 10 درصد انسانها اختلالات گفتاری و ارتباطی دارند. تقاضا برای گفتار درمانی از سوی آسیب شناسان گفتار و زبان به طور پیوسته در سراسر جهان در حال افزایش است. گفتار درمانی آنلاین به گفتار درمان ها ها این امکان را می دهد که بدون در نظر گرفتن اینکه کجا زندگی می کنند، درمان مورد نیاز را برای مراجعان ارائه کنند. گفتار درمانی آنلاین به هزاران نفر این امکان را داده است تا راهنمایی های حرفه ای مورد نیاز خود و اعضای خانواده خود را بیابند.

در حالی که جلسات گفتار درمانی حضوری هنوز ادامه دارد، بسیاری از مراجعین، درمان آنلاین برای لکنت زبان، تاخیر گفتار، آفازی، آپراکسی و اختلالات طیف اوتیسم را مفید یافته اند. در طول جلسات آنلاین، مراجعان همچنان با یک گفتاردرمانگر معتبر و دارای مجوز کار می کنند. حتی اگر نمی‌خواهید گفتار درمانی آنلاین را امتحان کنید، بهتر است حداقل  مزایای منحصربفرد خدمات آنلاین را بررسی کنید.

محدودیت موقعیت مکانی

ازمزایای منحصر به فرد توانبخشی آنلاین عدم محدودیت به موقعیت مکانی است. شاید، شما در یک منطقه دورافتاده یا در حاشیه یک شهر زندگی می کنید، یا به سادگی 40 کیلومتر دورتر از مطب درمانگر خود هستید. فاصله بین محل سکونت شما و مطب درمانگر دیگر مانع گفتار درمانی شما نخواهد شد و مکان شما دیگر یک عامل محدود کننده نیست

همه ما به دلیل آب و هوای بد یا ترافیک، قرار ملاقات با پزشک یا گفتاردرمان را از دست داده ایم. گفتار درمانی آنلاین تضمین می کند که دیگر مجبور نیستید برای دسترسی به گفتار درمانی در شرایط بد آب و هوایی یا ترافیک وحشتناک باشید. درمان آنلاین به شما امکان دسترسی به درمانگران جدیدی را می دهد که ممکن است بهتر از درمانگران نزدیک شما باشند.

گفتار درمانی آنلاین فوق العاده راحت

امروزه حتی کودکان نیز برنامه های شلوغی دارند. بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری، درمان را قطع می کنند. قطع گفتار درمانی به طور مستقیم به افزایش میزان عود لکنت و سایر مشکلات گفتاری کمک می کند. خوشبختانه، مجبور نخواهید بود لباس بپوشید، خانه را ترک کنید و کیلومترها رانندگی کنید تا به کلینیک برسید. شما یا فرزندتان می‌توانید بین مدرسه، محل کار و سایر فعالیت‌ها با یک درمانگر خبره در درمان اختلالات گفتار و زبان شرکت کنید. از آنجایی که اکثر جلسات حضوری در ساعات کاری در دسترس هستند، شرکت در درمان در کلینیک برای اکثر بزرگسالان و کودکان ناخوشایند می شود. از سوی دیگر، همیشه می‌توانید بدون از دست دادن ساعات کاری یا غیبت در کلاس‌ها، در جلسات با گفتاردرمانگر آنلاین خود ثبت نام کنید.

گفتار درمانی آنلاین مقرون به صرفه تر است

اگر در گفتار درمانی حضوری شرکت کرده اید، از قبل می دانید که هزینه گفتار درمانگر تنها هزینه مربوطه نیست. هنگام محاسبه کل هزینه درمان، هزینه سفر، دفتر و ساعاتی را که در محل کار/ مدرسه از دست می دهید، حساب کنید. از آنجایی که درمان آنلاین منعطف و سازگار است، مجبور نیستید شیفت خود را لغو کنید یا کلاس را رها کنید. شما لازم نیست نگران هزینه های سفر یا پرداخت هزینه های تسهیلات باشید. می توانید مستقیماً با گفتاردرمانگرانی که جلسات آنلاین ارائه می دهند تماس بگیرید. شما می‌توانید بلافاصله با مرکز جامع گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام یا مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات یادگیری یاشا تماس یگیرید و جلسات آنلاین گفتار درمانی، کاردرمانی، روانشناسی و آموزش را رزرو کنید.

در جلسات آنلاین گفتار درمانی  راحت تر هستید

 کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم یا اختلالات اضطراب اجتماعی ممکن است واکنش مثبتی به یک کلینیک معمولی نشان ندهند. گفتار درمانی آنلاین به آن ها این فرصت را می دهد که از خانه هایشان با متخصصهای گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام  و درمانگران معتبر تعامل داشته باشند و خدمات خود را دریافت نمایید. بنابراین جای تعجب نیست که  گفتار درمانها و همچنین والدین کودکان مبتلا به اختلالات ارتباطی اکنون درمان آنلاین را به درمان حضوری ترجیح می دهند.

چرا گفتار درمانی آنلاین برای اختلالات گفتار و زبان در حال حاضر بسیار محبوب است؟

برای مشتریان بزرگسال، این به معنای اجتناب از تماس های غیر ضروری برای رزرو قرار و صحبت با مسئول پذیرش در میز پذیرش است. گفتار درمانی آنلاین به بزرگسالان مبتلا به اختلالات گفتاری اجازه می دهد تا از مکالمات و کاغذبازی های غیر ضروری عبور کنند. می توانید مستقیماً رزرو خود را بصورت آنلاین تکمیل کنید.

 گفتار درمانی آنلاین آسان است

 بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان باید درمان را قطع کنند زیرا درمان حضوری پرهزینه است. علاوه بر این، زمان‌بندی جلسات با ساعات کار یا مدرسه در تضاد است. درمان آنلاین انعطاف پذیری بسیار مورد نیاز را ارائه می دهد که به کودکان و بزرگسالان اجازه می دهد تا زمانی که لازم است به جلسات خود ادامه دهند. همانطور که در بالا به آن پرداختیم، درمان آنلاین نیز در مقایسه با درمان حضوری مقرون به صرفه تر است.

توانبخشی آنلاین به تجربه مثبت مشتریان کمک می کند. در دسترس بودن چندین پلتفرم نیز به تمایل مشتری برای ادامه درمان کمک می کند. درمانگران معمولاً برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود به خدمات چت ویدیویی در دسترس متکی هستند. آنها همچنین می توانند از ابزارها و فعالیت های تعاملی آنلاین در طول جلسه خود با مشتریان استفاده کنند. به نظر می رسد جلسات آنلاین برای اکثر مشتریان و همچنین گفتار درمان راحت تر است. هر دو طرف زمان انتظار کوتاه‌تری را گزارش می‌کنند، زیرا ساعت دقیق شروع و پایان جلسه را می‌دانند. عواملی مانند آب و هوا، ترافیک، و قرارهای مختلط در میز پذیرش، جلسات آنلاین را مختل نمی کنند.

نکاتی که باید قبل از انتخاب گفتار درمانی و کاردرمانی آنلاین در نظر بگیرید

  در حالی که ما در مورد مزایای گفتار درمانی آنلاین صحبت می کنیم، باید چند ایراد را نیز بیان کنیم. اگر تلفن هوشمند یا لپ تاپ قابل اعتمادی با اتصال اینترنت بدون وقفه نداشته باشید، ممکن است در حین ارتباط با درمانگر با مشکلاتی مواجه شوید. در عین حال، اگر شما یا فرزندتان ناتوانی های شنوایی یا اختلالات کمبود توجه دارید، درمان آنلاین ممکن است یک چالش باشد. گفتار درمانی آنلاین و آفلاین هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند.

هر دو می توانند به شما یا فرزندتان کمک کنند تا با اختلالات گفتاری و ارتباطی مقابله کنید. قبل از انتخاب این روش، باید در مورد مزایا و معایب بالقوه درمان آنلاین با گفتار درمان و کاردرمان مرکز یاشام و یاشا صحبت کنید.

گفتاردرمانی آنلاین

وقتی برای اولین بار صحبت از جلسات گفتار درمانی آنلاین می شود ، سوالی که ما می شنویم این است : جلسات گفتاردرمانی آنلاین به چه شکل است ؟ همانطور که جلسات حضوری گفتاردرمانی متناسب با نوع اختلال و سن مراجعه کننده، ممکن شرایط متفاوتی داشته باشد. جلسات گفتاردرمانی_نلاین نیز برای هر کیس شرایط متفاوتی دارد. متخصصان گروه تخصصی مرکز جامع گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام که بهترین متخصصان گفتاردرمانی کاردرمانی و روانشناسی هستند و به انتخاب مراجعان در سال 1401 به عنوان بهترین مرکز توانبخشی گفتار درمانی کاردرمانی و روانشناسی شناخته شده است آماده ارایه خدمات به ایرانیان و ترک زبان های سراسر جهان می باشد.

گفتار درمانی آنلاین برای کودکان

 گفتار درمانی بصورت آنلاین با توجه به ارزیابی برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است. ما دوست داریم به کودکان در هر سنی کمک کنیم تا مهارت های زبانی و گفتاری روزمره خود را بهبود بخشند. آسیب شناسان گفتار و زبان کودکان می دانند چگونه کودکان را درگیر و سرگرم نگه دارند در حالی که مهارت های ارتباطی ضروری را یاد می گیرند.  ما به یک رویکرد یکپارچه برای گفتار درمانی اعتقاد داریم که به این معنی است که با والدین و مراقبین از نزدیک کار می کنیم – ابزارهایی را که برای تقویت موثر و توسعه ارتباطات در بین جلسات به آنها نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می دهیم.

گفتار درمانی آنلاین می تواند به کودکان کمک کند تا بر چالش های ارتباطی مربوط به موارد زیر غلبه کنند:

 تاخیر در گفتار یا زبان، مشکلات لکنت زبان و روانی، اختلال شنوایی، ندول های تار صوتی یا سایر مشکلات تارهای صوتی، اختلال طیف اوتیسم ASD، اختلال نافذ رشد PDD، اختلالات تولیدی، سندرم های ژنتیکی (مانند سندرم داون)، مشکلات عصبی (به عنوان مثال، فلج مغزی، آسیب مغزی تروماتیک (TBI)، سکته مغزی)، فن بیان و واج شناسی، اختلالات زبان بیانی و دریافتی، لکنت، آپراکسی گفتار CAS، مداخله زودهنگام، اختلالات صدا، درمان اختلال عملکرد طناب صوتی VCD، درمان مهارت های اجتماعی

هر یک از اعضای تیم ما متخصص گفتار با مدرک پیشرفته و میانگین 15 سال تجربه هستند. ما برای هماهنگ کردن فرزند شما با درمانگر مناسب برای نیازها و اهدافش وقت صرف می کنیم. از طرق زیر با ما در تماس باشید و وقت ویزیت آنلاین با متخصصان مرکز جامع گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام و مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات یادگیری تبریز یاشا هماهنگ نمایید.

راههای ویزیت آنلاین

چه طور باید شروع کرد:

یک ارزیابی را توسط متخصصان یاشام و آموزش و توانبخشی یاشا برنامه ریزی کنید. کیفیت گفتاردرمانی آنلاین در مرکز یاشام مانند گفتاردرمانی حضوری است. ما می توانیم گفتار درمانی را برای کودکان در هر سنی ارائه دهیم، ارایه خدمات ما از کودکان نوپا شروع می شود که تازه صحبت کردن را یاد می گیرند. یاشام خدمات گفتار درمانی کودکان برای نوجوانان و نوجوانان نیز دارد. ما بهترین گفتاردرمانگر را از تیم خود برای همکاری با شما بر اساس نیازهای خاص شما و حوزه تخصصی آنها انتخاب خواهیم کرد.

با درمانگر پیشنهادی ما در ارتباط باشید در اولین جلسه، ما فرزند شما را می شناسیم و درک عمیق تری از نیازهای او ایجاد می کنیم. با کشف علایق و ایجاد رابطه، این جلسه تعاملی احساس سرگرمی خواهد داشت. تراپی را با تراپیست خود شروع کنید. جلسات از طریق شبکه های اجتماعی از راه دور با کاربری ساده و ایمن منطبق با قوانین جهانی برگزار می شود. با بخش پذیرش ما از طرق زیر هماهنگ شوید تا شبکه و راه ارتباطی لازم را به شما بدهند.

فرزند شما مشتاقانه منتظر ملاقات با ما خواهد بود و ما مطمئن خواهیم شد که شما منابع مورد نیاز (به عنوان والدین یا مراقب) را برای تقویت شیوه ها و ادامه پیشرفت در بین تماس ها در اختیار دارید. گفتار درمانی آنلاین بدون دردسر و به اندازه جلسات حضوری موثر است.

توانبخشی آنلاین  برای چه کسانی مناسب است؟

 کسانی که در راه دور هستند و امکان جلسات حضوری را ندارند. کسانی که در خارج از کشور هستند بهترین گزینه برای دریافت خدمات ما را بدین شکل به دست می آورند، در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، می‌خواهند به راحتی مراقبان خود را در نظر بگیرند،  یا برنامه کاری شلوغ (یا سفر) دارند. گفتاردرمانی آنلاین را وقتی برای اولین بار می شنویم ، سوالی که متخصصان یاشام می شنوند این است :

جلسات گفتاردرمانی آنلاین به چه شکل است ؟

 امروزه به نظر می رسد که جهان مجازی شده است – و این شامل گفتار درمانی نیز می شود. ایده گفتار درمانی آنلاین ممکن است کمی غریبه به نظر برسد. به هر حال، وقتی به گفتار درمانی فکر می کنیم، بیشتر ما تصور می کنیم که روبروی یک درمانگر در یک کلینیک یا مطب نشسته ایم. اما با درمان آنلاین یا تله‌تراپی، همچنان می‌توانید رو در رو با آسیب‌شناس گفتار-زبان مجازی ملاقات کنید.

از طریق استفاده از فناوری چت تصویری، مانند زوم، اینیستاگرام واتس آپ گفتار درمانی آنلاین می تواند احساس کند که در اتاقی با درمانگر خود هستید، حتی اگر صدها کیلومتر دورتر باشند!  تحقیقات نشان می‌دهد گفتار درمانی آنلاین نیز به همین شکل است و مانند درمان حضوری برای بسیاری از مسائل موثر است. بیایید بررسی کنیم که گفتار درمانی مجازی چگونه کار می کند و برخی از دلایلی که بسیاری از مردم آن را انتخاب می کنند کدام است.

چرا مراجعان به گفتاردرمانی آنلاین روی می آورند؟

دلایل زیادی وجود دارد که گفتار درمانی آنلاین به یک انتخاب محبوب تر، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان تبدیل می شود.

گفتار درمانی آنلاین به والدین و مراقبان این امکان را می دهد که به راحتی درمان را در برنامه خود قرار دهند تا بتوانند در جلسات شرکت کنند و از پیشرفت فرزند خود مطمئن باشند. مشارکت شما برای کمک به فرزندتان و پیشرفت او برای رسیدن به اهداف ارتباطی اش مهم است. گفتار درمانگر شما فقط گفتار درمان فرزند شما نیست. آنها همچنین مربی شما نیز هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تکنیک‌ها و مهارت‌های زبان‌آموزی که در طول جلسات استفاده می‌شوند را بیاموزید تا بتوانید آنها را در خانه در طول زندگی روزمره فرزندتان به کار ببرید.

 تحقیقات نشان داده است که هر چه بیشتر تمرین در خانه اتفاق می افتد، کودکان پیشرفت بیشتری می کنند.هنگامی که گفتاردرمانی آنلاین ارائه می شود، نه تنها به شما انعطاف بیشتری در زمان بندی می دهد، بلکه به درمانگر شما نیز در مورد محیط خانه فرزندتان راهنمایی می کند تا مشاورات لازم را بدهد. آنها می توانند وسایل خانه مورد علاقه فرزند شما را در درمان بگنجانند، مانند اسباب بازی ها و بازی ها.

همچنین برای مراقبین راحت تر است که در ارتباط باقی بمانند و یک رابطه قوی با درمانگر خود به صورت آنلاین در مقایسه با سایر موارد ایجاد کنند. راحتی یکی دیگر از عوامل مهم است. راحتی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برخی از افراد ممکن است به یک گفتاردرمانگر محلی در نزدیکی خانه خود یا گفتار درمانی متخصص در حوزه مورد نیاز خود دسترسی نداشته باشند. استفاده از فناوری آنلاین به آنها امکان می دهد خدماتی را دریافت کنند که در غیر این صورت به راحتی نمی توانستند دریافت کنند.

عامل زمان نیز یکی از مزایای توانبخشی آنلاین است. بین کار، مدرسه، وظایف و زندگی روزمره، قرار دادن گفتار درمانی در برنامه شما ممکن است مشکل باشد. مرکز گفتار درمانی  و کاردرمانی آنلاین یاشام برنامه ریزی انعطاف پذیری را متناسب با روزها و زمانهای دلخواه شما ارائه می دهد.

به‌علاوه، با تله‌تراپی زمان رفت‌وآمد وجود ندارد – فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا به اتاقی آرام در خانه بروید و وارد  جلسات آنلاین شوید. چقدر آسان است؟

یکی دیگر از جنبه های گفتار درمانی آنلاین که بسیاری از مردم از آن استقبال می کنند هزینه آن است. به خصوص اگر بیمه درمانی ندارید یا بیمه شما خدمات گفتار درمانی را پوشش نمی دهد، گفتار درمانی آنلاین می تواند راهی مقرون به صرفه برای دریافت درمان مورد نیاز شما باشد. گفتاردرمانگران آنلاین مجبور نیستند بسیاری از هزینه های سنتی اداره یک کلینیک مانند اجاره و برخی هزینه های اداری را بپردازند. این هزینه ها می تواند به خانواده ها منتقل شود، که اغلب درمان آنلاین را به میزان قابل توجهی مقرون به صرفه تر می کند.

گفتاردرمانی آنلاین چگونه کار می کند؟

 قبل از اولین قرار ملاقات، احتمالاً یک فرم تاریخچه پزشکی برای شما ارسال می شود تا آن را پر کنید تا گفتار درمانگر شما بتواند درباره فردی که به دنبال درمان است اطلاعات بیشتری کسب کند. شما یک لینک آنلاین دریافت خواهید کرد و از طریق هر پلتفرم ویدئو کنفرانسی که شرکت استفاده می کند، وارد اولین جلسه درمانی خود شوید. واتس آپ  یک انتخاب محبوب است و تا به حال بسیاری از مردم با آن آشنایی کامل دارند! در صورت امکان، بهتر است یک مکان آرام در خانه خود برای جلسه پیدا کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که حواس شما پرت نشود.

وقتی وارد چت ویدیویی می‌شوید، گفتاردرمانگر شما با چهره‌ای دوستانه از شما استقبال می‌کند، درست مثل اینکه  در دفترشان هستید. هنگامی که برنامه درمانی شما شروع می شود، جلسات احتمالاً یک یا دو بار در هفته برگزار می شود. در بین جلسات، درمانگر شما احتمالاً فعالیت هایی را تعیین می کند که می توانید از آنها برای تمرین گفتار خود در خانه استفاده کنید. بسیاری از جلسات  حدود 30 دقیقه طول می کشد. گفتار درمانگر از این 30 دقیقه برای کمک به پیشرفت شما یا فرزندتان در جهت ارتباط بهتر استفاده خواهد کرد. ممکن است تعجب کنید که چگونه این اتفاق می افتد. پس بیایید به این بپردازیم که یک جلسه گفتار درمانی دقیقاً چگونه است را بررسی نماییم.

در طول جلسه گفتار درمانی آنلاین چه اتفاقی می افتد؟

 اولین جلسه تله درمانی شما جلسه ای برای ارزیابی توانایی های ارتباطی خود یا فرزندتان  خواهد بود این به گفتار درمانگر تصویر خوبی از نقاط قوت و ضعف فعلی ارائه می دهد. ارزیابی ممکن است کمی شبیه یک آزمون به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید، هدف کمک به گفتار درمانگر شماست که دقیقاً از کجا شروع کند!

گفتار درمانگر همچنین در مورد اینکه چرا به دنبال گفتار درمانی هستید با شما صحبت خواهد کرد. این زمان مناسبی است تا آنچه را که امیدوارید گفتار درمانی بتواند به آن بپردازد و همچنین هر سوالی که دارید مطرح کنید! هنگامی که ارزیابی کامل شد، گفتار درمانگر شما اهداف قابل اندازه گیری را برای هدف گذاری در چند ماه آینده ایجاد می کند. اینها مختص نیازهای فعلی شما یا فرزندتان خواهد بود.

جنبه قابل اندازه گیری این اهداف مهم است، زیرا به درمانگر شما امکان را می دهد که پیشرفت انجام شده را ردیابی و نظارت کند. در طول جلسات، درمانگر شما کارهای جذاب را برای انجام این اهداف را انتخاب خواهد کرد. برای کودکان خردسال، بازی ها و فعالیت های عملی به خوبی کار می کنند.

در طول جلسه، یک مراقب باید برای کمک و حمایت از کودک در نزدیکی او باشد. درمانگر احتمالاً از وسایل و اسباب‌بازی‌های کودک شما که قبلاً در دست دارید استفاده می‌کند. آنها به شما نشان می دهند که چگونه از آنها برای اهداف مرتبط با گفتار استفاده کنید. یکی از مزایای گفتار درمانی آنلاین برای کودکان بزرگتر، امکان استفاده از اینترنت است! گفتاردرمانگران به انواع بازی ها و وب سایت ها دسترسی دارند که می توانند به سرگرمی درمانی کمک کنند.

برای مراجعان بزرگسال، گفتار درمانی ممکن است کمی ساده تر باشد. تولید گفتار، مهارت های سخنرانی در جمع، و مهارت های مکالمه را می توان به سادگی با صحبت کردن یک به یک با درمانگر خود به راحتی حل کرد. به این ترتیب کمترین تفاوت بین گفتار درمانی حضوری و آنلاین وجود دارد!

چرا بسیاری از مردم گفتار درمانی آنلاین را ترجیح می دهند؟

دلایل زیادی وجود دارد که مردم گفتار درمانی مجازی را به حضوری ترجیح می دهند. ناگفته نماند، شما همچنان یک رابطه قوی با درمانگر خود خواهید داشت. آنها ممکن است در یک اتاق با شما نباشند، چه برسد به همان حالت! اما گفتاردرمانگران می توانند به همان اندازه از طریق کامپیوتر به مشتریان خود کمک کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

به‌عنوان آسیب‌شناس گفتار-زبان که کودکان را درمان می‌کند، معتقدم یکی از جنبه‌های ارزشمند گفتار درمانی آنلاین آشنایی با محیط زندگی کودک است. درمانگر شما می تواند فرزند شما را در محیط خانه ببیند. ممکن است شما آنرا یک مزیت یزرگ ندانید ، اما به من اعتماد کنید – این  یک مزیت بزرگ است!

درمانگران می توانند انواع کلمات و عباراتی را که کودکان برای اظهار نظر درباره اسباب بازی ها، محیط اطراف و کارهای روزمره استفاده می کنند، مشاهده کنند. این به درمانگر اجازه می دهد تا در صورت نیاز فرصتهای طبیعی را برای اصلاح پاسخ های کودک فراهم کند. گفتار درمانگر همچنین می تواند به راحتی به شما یاد دهد که چگونه در خانه به کودک خود کمک کنید.

تمرین در خانه بخش مهمی از گفتار درمانی است با گفتار درمانی آنلاین، شخصی ترین تمرین خانگی ممکن را دریافت خواهید کرد!

برای برداشتن گام بعدی آماده اید؟

چه برای برنامه ریزی یک جلسه آماده باشید و چه به سادگی بخواهید بیشتر بیاموزید ، دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. در سفر شما به سمت ارتباطات واضح تر و آسان تر، گفتار درمانی آنلاین ممکن است موثرترین راه برای رسیدن به آن باشد. گفتار درمانی آنلاین برای درمان یکی از راههای درمان گفتار و زبان است.

چگونه برای گفتار درمانی آنلاین آماده شویم؟

هنگامی که صحبت از گفتاردرمانی آنلاین (و آموزش آنلاین به طور گسترده تر) به میان می آید، ایجاد یک محیط یادگیری موثر و آرامش بخش برای فرزندتان مهم است. تا رشد گفتار و زبان بصورت کامل صورت گیرد

این نکات ساده می تواند به جلسات پربارتر کمک کند! والدین تنها کسانی نیستند که گفتار درمانی آنلاین را دوست دارند.

 گفتار درمانی تخصصی آنلاین برای کودکان

بسیاری از کودکان، از کودکان نوپا تا بزرگسالان جوان، ترجیح می دهند با گفتار درمانگر خود در محیطی آشنا و راحت ملاقات کنند. کودکانی که امروزه بزرگ می شوند کودکان عصر دیجیتال هستند و به سرعت با بسیاری از بازی های تعاملی آنلاین و فعالیت هایی که گفتار درمانگران برای تقویت مهارتهای  گفتار درمانی استفاده می کنند، سازگار می شوند. هر کودکی سبک یادگیری، ترجیحات، ویژگی‌ها و دامنه توجه منحصر به فرد خود را دارد. مثلا کودکان سه و نیم ساله تواناییهای خاص خود را دارند. هرچه بهتر بتوانید کودک خود را قبل از هر جلسه گفتار درمانی آماده کنید، با نتایج بیشتر از جلسه خارج می شوید.

اگر تصمیم گرفته اید که گفتار درمانی آنلاین را انجام دهید یک گفتار درمان با تجربه در تله درمانی پیدا کنید. کار با یافتن یک گفتاردرمانگر خبره و متخصص در حوزه مورد نیاز شما شروع می شود. متخصصان ما در مرکز جامع گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام و مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات یادگیری یاشا از بهترین متخصصان گفتار درمانی آنلاین در سراسر کشور هستند و آماده هستند تا به ارزیاسی مشاوره و درمان گفتار و زبان شما بپردازند.

 با این حال، بسیاری از خانواده ها فقط به دنبال یک درمانگر نیستند – آنها به دنبال شریک برای درمان کودکشان  هستند. فردی که عمیقاً به او اعتماد دارید، می‌توانید با او رابطه قوی برقرار کنید و کاملاً متعهد به کمک به فرزندتان در رسیدن به اهداف ارتباطی خود هستید.

تجربه نسبی درمانگر شما در ارائه درمان

ارائه گفتار درمانی آنلاین لزوما سخت تر از ارائه درمان در محل یا حضوری نیست، اما متفاوت است. به عنوان مثال، گفتار درمانگرهای آنلاین با تجربه نه تنها در ارائه درمان مهارت دارند، بلکه در مشارکت مجازی کودکان کوچکتر نیز مهارت دارند. آنها تعدادی از تکنیک ها و استراتژی ها را برای حفظ توجه و ایجاد یک محیط آموزشی سرگرم کننده و جذاب به کار می گیرند. آنها می دانند که چگونه چیزهایی را که کودکان را با انگیزه نگه می دارد را با یک محیط آنلاین پیدا کنند. آنها را با وسایل و اسباب بازی هایی که کودکان در حال حاضر در خانه از آنها استفاده می کنند سرگرم نگه داشته و درمان نمایند.

به طور خلاصه، گفتار درمانگران آنلاین تجربیات و بهترین شیوه ها را در هر جلسه به ارمغان می آورند. کودکان نیز به همین ترتیب مایل به مشارکت خواهند بود  و جلسات پربارتری خواهند داشت.

آماده شدن برای جلسه درمانی آنلاین

 گفتاردرمانی آنلاین یا از راه دور یکی از تکنیکهای درمان مشکلات گفتار و زبان در همه گروههای سنی است. این چک لیست کوتاهی از کارهایی است که می توانید قبل از هر جلسه با فرزندتان انجام دهید تا یک تجربه یادگیری بهینه ایجاد کنید.

آنها عبارتند از:

    حذف حواس‌پرتی در درمان آنلاین:

هر دقیقه گفتار درمانی با گفتار درمانگر ارزشمند است. ما می‌خواهیم هر گونه اختلال ناخواسته‌ای را که ممکن است جلسه را مختل کند، حذف کنیم. برای مثال، پنجره‌ها را ببندید تا صدای ماشین‌های آتش‌نشانی (یا کامیون‌های بستنی‌سازی) را مسدود کنید، حیوانات خانگی را از اتاق خارج کنید، و سایر برنامه‌هایی که روی کامپبوتر اجرا می‌شوند را ببندید.

کامپیوتر خود را برای درمان آنلاین آماده کنید:

 هیچ چیز مانند مشکلات کامپیوتر نمی تواند یک جلسه گفتار درمانی آنلاین را کند کند. مطمئن شوید که اینترنت شما کار می کند، کامپیوتر یا تبلت شما شارژ شده است و دوربین و میکروفون شما فعال هستند. همچنین، بسیار مهم است که به لینکی که برای ارتباط با گفتار درمانگر خود از طریق چت ویدیویی استفاده می کنید، دسترسی داشته باشید. اگر متوجه می‌شوید که دائماً این لینک را اشتباه میزنید، حتماً آن را برای دسترسی آسان نشانه‌گذاری کنید. چند دقیقه زودتر به جلسه بپیوندید تا بتوانید درست زمانی که درمانگرتان آمد آماده باشید.

    صندلی راحت را برای درمان آنلاین پیدا کنید:

ایجاد یک فضای کاری لذت بخش کمک می کند در طول جلسه تمرکز خود را حفظ کنند. هنگامی که نقطه لذت بخش برای فرزندتان را پیدا کردید، توصیه می کنیم  در هر جلسه از همان مکان استفاده کنید.همچنین مهم است بدانید که فقط به این دلیل که درمان از طریق صفحه نمایش ویدیو ارائه می‌شود، به این معنا نیست که باید تمام مدت بنشینند. در صورت نیاز فضای کافی برای حرکت بگذارید.

    آنچه را که دوست دارید را به اشتراک بگذارید:

اغلب اوقات، گفتار درمانگران چیزهایی را که کودک شما دوست دارد، مانند اسباب بازی‌هایش، در فعالیت‌های زبان‌آموزی وارد می‌کنند. بنابراین اگر فرزندتان دایناسور مورد علاقه یا مجموعه‌ای از بلوک‌ها را دارد، حتماً آن‌ها را با گفتاردرمانگر خود در میان بگذارید.

با درمان آنلاین درگیر بمانید

یکی از بزرگترین مزایای دریافت گفتار درمانی آنلاین، در مقایسه با محیط سنتی تر مانند مدرسه یا کلینیک، توانایی شما برای مشارکت بیشتر در مراقبت از فرزندتان است. با درمان آنلاین، می توانید در طول جلسات در کنار فرزند خود بنشینید، از گفتار درمانگر خود به طور مستقیم یاد بگیرید و روابط قوی تری ایجاد کنید.

این همه به چه معناست؟

این بدان معناست که فرزند شما تنها کسی نیست که باید با ذهنی باز و تمایل به یادگیری در قرار ملاقات خود شرکت کند.  شما نیز باید از راهبردها، سرنخ‌ها و تمرین‌های زیادی در خانه وجود دارد که گفتاردرمانگر شما ارائه می‌کند تا بتوانید مهارت‌های گفتاری و زبانی را در برنامه‌های روزمره کودک خود بگنجانید. علاوه بر این، هیچ کس به اندازه شما با فرزندتان وقت نمی گذراند.

گفتار درمانی آنلاین همچنین به حفظ یک خط ارتباطی باز با درمانگر و ارائه به‌روزرسانی‌های منظم کمک می‌کند. آیا فرزند شما اخیراً پیشرفت کرده است؟ حرف جدیدی زد؟ یک صدا را درست تلفظ کردید؟ یا با چالش جدیدی مواجه شدید؟ عالی!

 تمام این اطلاعات برنامه درمانی گفتار درمانگر شما را به بهترین شکل برای رسیدن به اهداف ارتباطی خود با کودک شما کمک می کند.

گفتار درمانی آنلاین یاشام

گفتار درمانی آنلاین یاشام حدود 5 سال است که قعالیت خود را آغاز نموده است پس از دوران کرونا و مطرح شدن حیطه ها و روشهای درمانی جدید گفتار درمانی آنلاین یاشام وارد فعالیت جدی خود گردید. گفتار درمانی از راه دور، یا گفتاردرمانی مجازی و یا گفتار درمانی آنلاین یکی از روشهای درمانی موثر در درمان اختلالات ارتباطی، گفتاری، زبانی، اختلالات صدا و لکنت درمانی می باشد.امروزه در این مرکز گفتاردرمانی آنلاین یاشام تعداد زیادی از مراجعه کنندگان بصورت آنلاین توسط همکاران فوق تخصص گفتار درمانی این مرکز استفاده می نمایند.

ویژگیهای خدمات گفتار درمانی آنلاین

 وجود همکاران گفتار درمانی با سطوح بالای تحصیلات دانشگاهی، بررسی سیستماتیک، ارایه خدمات تخصصی گفتار درمانی توسط همکاران فوق تخصص گفتار درمانی یاشام، ارایه برنامه های منظم ماهانه بلند مدت کوتاه مدت و هر جلسه

گفتار درمانی چیست؟

این رشته به کودکان و بزرگسالان کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند. گفتار درمانی همچنین برای درمان مشکلات مربوط به کیفیت صدا و همچنین مشکلات دهان، بلع و تغذیه استفاده می شود. مداخله گفتار درمانی بر بهبود الگوهای گفتاری افراد (از جمله نحوه هماهنگ کردن حرکات دهان برای تولید صحیح صداها، کلمات و جملات) و همچنین توانایی آنها در درک و بیان هر دو زبان کلامی و غیرکلامی متمرکز است.

گفتاردرمانی آنلاین چیست؟

  گفتار درمانی آنلاین گفتار درمانی مجازی و یا گفتار درمانی از راه دور شبیه به درمانی است که در محیط های سنتی تر و حضوری ارائه می شود. تنها تفاوت این است که به جای اینکه رو در رو با گفتار درمانگر خود پشت میز بنشینید، از طریق یک صفحه ویدیویی با گفتار درمانگر خود رو در رو می نشینید.

اگر تا به حال از Zoom، FaceTime، Google Meet یا هر نوع نرم افزار چت تصویری دیگری استفاده کرده اید، گفتار درمانی ارائه شده به صورت آنلاین تفاوتی ندارد. در سمت دیگر صفحه شما یک آسیب شناس زبان و گفتار و همکاران فوق تخصص گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز یاشام و مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات یادگیری یاشا قرار دارند که با شما و/یا فرزندتان برای بهبود مهارت های ارتباطی کار خواهند کرد.

مزایای گفتار درمانی آنلاین چیست؟

فناوری از بسیاری جهات زندگی ما را تغییر می‌دهد. از جمله نحوه جستجوی اطلاعات، برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و خرید. به طور فزاینده‌ای، نحوه دریافت خدمات و مراقبت‌های مرتبط با گفتار درمانی و کاردرمانی را نیز تغییر داده است.

برخی از دلایل علاقه خانواده ها به گفتار درمانی آنلاین یاشام

  مقرون به صرفه بودن گفتاردرمانی، نیازی به پرداخت بسیاری از هزینه هایی که با اجرای یک تمرین حضوری به وجود می آید (در نظر بگیرید اجاره، سربار، هزینه های اداری، انواع خاصی از بیمه مسئولیت، و موارد دیگر) وجود ندارد. این پس انداز می تواند به مشتریان ما منتقل شود، که در بسیاری از موارد گفتار درمانی آنلاین یاشام را به طور چشمگیری ارزانتر می کند.

راحتی گفتاردرمانی آنلاین

با ارتباط آنلاین با گفتار درمانگر خود، می توانید مراقبت های باکیفیت را از خانه خود دریافت کنید. این بدان معناست که دیگر از رفت و آمدهای طولانی رانندگی یا ساعت‌هایی که در اتاق انتظار سپری می‌شوید خبری نیست. علاوه بر این، مردم اغلب در محیطی آشنا و راحت – خانه‌هایشان – به بهترین شکل یاد می‌گیرند.

دسترسی گفتار درمانی آنلاین یاشام

افرادی که در نواحی دورافتاده یا روستایی زندگی می کنند، اغلب با پیدا کردن گفتار درمانی با کیفیت در نزدیکی خانه خود مشکل دارند. این نه تنها ناخوشایند است، بلکه پیدا کردن یک گفتار درمانگر متخصص در نیازهای منحصر به فرد شما را دشوارتر می کند. گفتار درمانی آنلاین یا مجازی و از راه دور یاشام این موانع جغرافیایی را به طور کامل برطرف می کند.

ما با تیم بزرگی از گفتار درمانگران فوق تخصص در اختلالات گفتار زبان ارتیاط شناخت صوت و لکنت هستیم ما شما را با یک متخصص با تجربه و متخصص در زمینه مورد نیاز مشکب شما مطابقت می دهیم و موثرترین درمانگر را برای شما انتخاب می کنیم.

انعطاف‌پذیری زمان‌بندی در گفتار درمانی آنلاین

بسیاری از کلینیک‌های گفتار درمانی در طول 9 تا 5 ساعت کاری سنتی باز هستند. متأسفانه، با برنامه های مدرسه و کار، تنظیم این امر ممکن است راحت نباشد. گفتار درمانی آنلاین یاشام، ساعات انعطاف‌پذیرتری از جمله صبح‌ها، شب‌ها و آخر هفته‌ها را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید گفتار درمانی را در زندگی خود جای دهید و نه برعکس.

تخصص درمانگر گفتار درمانی آنلاین یاشام

  گفتار درمانی طیف وسیعی از رشته ها و تشخیص ها را در بر می گیرد. یک گفتاردرمانگر متخصص مشکلات و اختلالات دوران کودکی ممکن است در درمان فرد مبتلا به سکته با عملکرد شناختی محدود یا کودک مبتلا به اوتیسم کارآیی نداشته باشد گفتار درمانی آنلاین یاشام بهترین و مناسبترین فرد متناسب با نساز شما را ارایه می دهد. .

با گفتار درمانی آنلاین یاشام، شما محدود به گفتار درمانگران در یک کلینیک یا محیط مدرسه نیستید. شما به طیف وسیعی از گفتاردرمانگران دسترسی دارید تا بتوانید با بهترین گفتاردرمانگر را انتخاب کنید.

مشارکت والدین و مراقب در گفتار درمانی آنلاین

کودکان زمانی که والدین یا مراقب آنها فعالانه درگیر هستند، به سمت اهداف گفتار درمانی خود پیشرفت بیشتری می کنند. این به این دلیل است که راهبردها و تکنیک های آموزش داده شده توسط گفتار درمانگر شما باید به طور مداوم در خانه تمرین و تقویت شوند. ایجاد یک رابطه قوی با گفتار درمانگر می تواند به خصوص در محیط مدرسه سخت است.

ممکن است یک گفتار درمانگر به چندین دانش آموز اختصاص داده شود و والدین به ندرت فرصتی برای ارتباط با درمانگر فرزندشان پیدا می کنند. با گفتار درمانی آنلاین یاشام، می توانید در طول جلسات درمانی کودک یا عزیز خود در کنار او بنشینید تا بتوانید راحت تر و فعال تر در کارهای درمانی او شرکت کنید.

چه خدمات گفتار درمانی را می توان به صورت آنلاین ارائه کرد؟

  اکثر اختلالات گفتاری و زبانی را می توان به طور موثر به صورت آنلاین درمان کرد. خدمات مرتبط با اهداف گفتار، زبان و ارتباط به راحتی در یک جلسه آنلاین ارائه می شود. این شامل اختلالات بیانی، تاخیرهای زبانی و توانبخشی پس از سکته مغزی است که اینجا فقط چند مورد را نام می بریم.

یک مطالعه برجسته که پیشرفت و رضایت کودکان دریافت کننده گفتار درمانی حضوری را در مقابل گفتار درمانی آنلاین مقایسه کرده بود توسط دانشگاه انجام شد. محققان از آزمون‌های استاندارد برای اندازه‌گیری نتایج استفاده کردند و دریافتند که دانش‌آموزان در هر دو گروه مطالعه پیشرفت قابل‌توجهی در جهت اهداف خود داشتند.

با این حال، بر اساس نظرسنجی‌ها، محققان خاطرنشان کردند که هم دانش‌آموزان و هم والدین به‌طور عمده روش آنلاین مجازی و از راه دور را به دلیل راحتی آن ترجیح می‌دهند. با این گفته، گروهی از شرایط وجود دارد که ممکن است برای یک رویکرد تعاملی تر و عملی تر و درمان حضوری مناسب باشد.

به عنوان مثال می توان به مشکلات بلع و تغذیه و همچنین مدیریت تراکئوستومی اشاره کرد. این افراد اغلب به سطوح بالایی از نشانه های لمسی یا ورودی حسی نیاز دارند.

برای برخی از مراجعان، رویکرد مربیگری خانواده و مراقب می تواند در یک مدل آنلاین بسیار سودمند باشد. در موارد دیگرنیز، جلسات حضوری ممکن است مناسب تر باشد.

هر کدام از ما سبک های یادگیری، ترجیحات و سطح راحتی منحصر به فرد خود را داریم. با این حال، گفتار درمانی آنلاین یک مدل ارائه مناسب و موثر برای اکثر اختلالات ارتباطی است و اکثر افرادی که گفتار درمانی آنلاین را امتحان می کنند، آن را دوست دارند.

آیا گفتار درمانی آنلاین برای کودکان خردسال جواب می دهد؟

  اکثر کودکان گفتار درمانی آنلاین را دوست دارند. بسیاری با یادگیری آنلاین توجه بیشتری می کنند و تعامل تمرینات و ارتباطات آنلاین را ترجیح می دهند. به علاوه، راهبردهای مؤثر بسیاری وجود دارد که گفتاردرمانگران برای تعامل آنلاین کودکان از آنها استفاده می کنند. مدل آنلاین ارایه خدمات همچنین بر مهم ترین بخش بهبود مهارت های گفتاری و زبانی کودکان تمرکز دارد: مشارکت والدین و مراقب.

هنگامی که والدین به طور فعال تری در مراقبت از کودک خود مشارکت می کنند، کودکان سریعتر پیشرفت می کنند. درمانگران ما مستقیماً با مراقبین کار می کنند و به عنوان “مربی” آنها عمل می کنند و به آنها تکنیک ها، سرنخ ها و استراتژی های خانگی را آموزش می دهند تا بتوانند از مهارت های زبان سازی در طول فعالیت های روزمره استفاده کنند.

برچسب ها
توانبخشی آنلاین
خروج از نسخه موبایل